Skip to main content

Polska wchodzi na nowy poziom gry. Właśnie ruszyła inwestycja, która nie tylko przyspieszy transport między Wschodem a Zachodem, ale ustawi nasz kraj w roli logistycznego lidera Europy Środkowo-Wschodniej. W Sławkowie rozpoczyna się rozbudowa Euroterminalu – miejsca, gdzie geografia spotyka strategię, a szerokie tory otwierają drogę do przyszłości.

– Infrastruktura jest krwiobiegiem polskiej gospodarki, dlatego rozbudowa terminala w Sławkowie to najlepiej wydane pieniądze z punktu widzenia polskiej logistyki i polskiego transportu, który jest nowoczesny i jest kluczowy dla procesów przeładunkowych w całej Europie i nie tylko – powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.

Niepozorne miasto, globalny węzeł. Szerokie tory robią różnicę

Terminal w Sławkowie to jedyny punkt w Unii Europejskiej z dostępem do szerokotorowej linii kolejowej prowadzącej z Ukrainy i Azji. Dzięki inwestycji o wartości 180 mln zł powstanie nowy terminal intermodalny z siedmioma torami i nowoczesnym sprzętem przeładunkowym. To skok z 285 tys. TEU do 530 tys. TEU rocznie. Podwajamy przepustowość, skracamy czas dostaw, wzmacniamy kontrolę.

Kto ma Sławków, ten ma kontrolę. Gra toczy się o wpływy, nie tylko kontenery

To nie jest zwykły projekt infrastrukturalny – to strategiczne narzędzie wpływu. Sławków staje się niezbędnym ogniwem w odbudowie Ukrainy i kluczowym punktem paneuropejskiego korytarza Bałtyk–Adriatyk. A co najważniejsze – Polska zachowuje pełną suwerenność nad tym węzłem.

– Sławków to polskie okno na świat, dlatego nadzór nad rozwojem Sławkowa powinien być w 100 procentach polski. Kto kontroluje Euroterminal w Sławkowie, kontroluje przepływ towarów w układzie Unia Europejska – Ukraina – dodał minister infrastruktury.

Nie oglądamy się na innych. Stawiamy tory i fakty na stół

To jasny sygnał: Polska nie tylko dostosowuje się do światowych trendów – Polska je wyznacza. Inwestycja w Sławkowie to decyzja o strategicznym znaczeniu, która zmienia układ sił w logistyce kontynentu. W dobie niepewności gospodarczej i politycznej – my inwestujemy w trwałość, dostępność i niezależność.

Zbudujmy przyszłość szerokim torem. Duma, która jedzie na polskim rozkładzie

Duma narodowa to nie slogan – to efekt skutecznych decyzji. Terminal w Sławkowie to symbol polskiej sprawczości i wizji: infrastruktura, która działa dziś, ale buduje jutro. Kiedy inni jeszcze analizują scenariusze, Polska już działa. I robi to szerokotorowo, pewnie, pod polskim nadzorem.